Anna Gutierrez

Darrera del somriure de l’Anna Gutierrez s’amaga una llicenciada en Filosofia que desprèn simpatia, humiltat i certa timidesa. És d’expressió franca, amb la cara que fa mentre hi parles és fàcil detectar si el tema que es tracta li agrada o no li fa el pès.

L’Anna es d’aquelles persones que de seguida te n’adones que amaga un món interior enorme, vesitnt-lo de senzillesa i sobrietat; cridar l’atenció i destacar no van amb ella.

Avui passaré una estona amb una professional que porta 14 anys al món de l’administració de finques, probaré de treure’n profit i aprendre’n.

 

Què hi fa una llicenciada en filosofía al sector inmobiliari?

La veritat és que quan estudies filosofía ja saps que difícilment t’hi dedicaràs. Un estudia filosofía primer per vocació,  perquè t’ha d’agradar molt i sobretot per desenvolupar-se i aprendre a pensar. Per això últim, especialment, serveix la filosofía.

 

I si ara poguessis tirar enrere canviaries d’estudis?

No! A mi em va agradar molt, recordó que un professor el primer dia de classe ens va dir “d’aquí dos mesos molts de vosaltres ja no sereu aquí perquè simplement això no va amb vosaltres, els que continueu ho fareu perquè la filosofía realmente us agrada” Jo vaig ser de les que em vaig quedar.

 

Això diu de tu que et va agradar i que ets constant.

Exacte, em va agradar i continuo sent constant, quan em poso en un projecte no soc de les que abandona de les primeres, si hi crec el continuo fins que s’acaba o o fins que el camí no emprès no dona més de sí.

 

I que t’ha aportat la filosofia al terreny professional?

Moltes coses, però especialment quan has estudiat autors de totes les èpoques aprens a empatitzar i a analitzar i pensar situacions desde diferents perspecitves, generalment et dona una visió més amplia.

 

Quan acabes filosofia, entenc que moltes ofertes de feina no et plouen…

Efectivament vaig pensar en ser professora, em vaig treure el CAP però la llista d’espera per ser docent és enorme. Així que vaig començar a buscar feina d’allò que creia que podía aportar i que em podría aportar.

 

I com arribes al sector inmobiliari?

Hi començo aquí, a CAFUR. Vaig entrar com a auxiliar administratiu d’un gestor de comunitats i ho debia fer prou bé, perquè quan va marxar de la companyia va recomanar que passes jo al seu lloc.

 

Carai! Quan fas un canvi com aquest normalment passes a tenir una visió diferent de la nova tasca, de com te la imaginaves a com és…

Sí, la veritat es que és una feina més complexe del que m’imaginava, també he après amb el temps que cal marcar certa distancia entre la feina i la vida personal.

 

Què vols dir?

Doncs que, quan portes 62 comunitats com és el meu cas, el contacte habitual amb el client és per solventar incidències. El client et veu i t’ha de veure a tu com al representant de la companyia i vol una resposta ràpida i una solució que encaixi amb les seves expectatives al moment. La meva tasca passa moltes vegades per entendre a qui hi ha a l’altre costat i fer-li veure que potser la solució que proposa potse no és la més adecuada ni la millor.

 

Quines creus que son les virtuts que fan que un gestor d’administració de finques sigui bo fent allò que fa?

Ser pacient, saber escoltar, empatitzar i no prendres les coses de manera personal si o vols patir massa jajaja. La clau a la nostra professió es donar un bon servei, i per donar-lo respondre ràpid a incidències i anticipar-se a possibles mal de caps és primordial i el què t’acaba diferenciant dels demés.

 

I la formació?

És tant important la formació com aprendre del dia a dia, les situacions que es donen a una comunitat son gairebé infinites i l’experiència d’anar-les gestionant et dona confiança per afrontar amb garanties les següents. La formación el que et t’aporta complementariament son bases sòlides per saber si allò que fas està bé o no i per anticipar-te a possibles irregularitats o incidències.

 

En aquests 14 anys, creus que ha canviat la figura del gestor?

Sí, la feina del gestor ha evolucionat, les normatives cada vegada son més complexes, les incidencies més variades, hi ha més tasca administrativa i el client cada cop més associa al gestor com a imatge de marca, un gestor avui dia ha d’estar preparat.

 

I tú, amb què creus que has canviat professionalment?

Especialment, a part de l’experiència guanyada i la formación realitzada, he après a ser molt eficient amb el meu temps, el dia a dia t’hi obliga, no val distreur’s i cal anar per feina.

 

Per on creus que passa el futur de l’administració de finques?

Pel contacte amb el client i l’empatia vers ell. La teconologia ens ajudarà amb la burocracia, però el contacte humà continua essent indispensable. Ho hem viscut aquesta post pandemia; el tracte personal i el poder-nos veure físicament ha estat el primer que el client ha tornat a reclamar.

 

Moltissimes gràcies Anna, ha estat un plaer.

Gràcies a tu.

 

Coneixent a l’Anna Gutierrez, del Departament de Comunitats de CAFUR
Comparteix:
Etiquetat a: