Fa algun temps, una associació de veïns de Nova York (EEUU) va aconseguir fer realitat aquest parc, ja emblemàtic, de Manhattan. Estem parlant del High Line.
És un parc públic de més de dos quilòmetres de longitud, construït sobre una línia de tren elevada que travessava, en el seu moment, alguns barris del West Side (Chelsea, Meatpacking District, i Hell ‘s Kitchen) de Manhattan.
Una associació sense ànim de lucre que va néixer a 1.999 , Friends of the High Line, gestiona aquesta infrastructura, que estava sota l’amenaça de la seva demolició. Es va construir el 1930, el 1980 va passar el seu últim tren i en 2003 aquesta associació planteja un concurs internacional d’idees: El disseny i la recuperació de la High Line.
Aquest concurs, com es recorda a la ressenya de la Wikipedia era obert a la societat, era un concurs d’idees, de captació de propostes innovadores per a la reutilització de l’ espai. Les propostes no havien de ser necessàriament pràctiques o realistes, però, això sí, els participants van ser encoratjats a ser audaços .
720 individus i els equips de 36 països van presentar propostes per al concurs, i van quedar quatre finalistes. A l’octubre de 2004, un Comitè Directiu va seleccionar l’equip de James Corner (arquitectura de paisatge) i Diller Scofidio + Renfro (arquitectura) per començar el treball, un parc en alçada, 9 mts sobre el nivell del terra i amb una longitud total de 2,33kms.
La recuperació de la High Line de Nova York s’ha realitzat en diferents fases, com es pot veure en l’ imatge anterior.
La primera va consistir en netejar i retirar alguns dels elements de les antigues estructures per poder sanejar, reforçar i modernitzar la part que anava a ser reutilitzada. En molts llocs les peces retirades van ser restaurades i tornades als seus llocs d’origen.
La fase final en la transició de la High Line a un parc públic és la construcció del paisatge d’aquest parc.
Els passejos del parc creats a partir d’unes planxes llises i còniques de ciment es van col·locar a sobre de la capa de formigó impermeabilitzat, deixant entre ells espais per als conductes elèctrics i el drenatge.
Construccions d’escales i ascensors permeten als visitants accedir des del nivell del carrer.
El 9 de juny de 2009 la Fase I (Gansevoort Street fins West 20th Street) obre al públic, el 8 juny 2011 Fase 2 (West 20th Street fins West 30th Street) obre al públic i, finalment, el 21 de setembre de 2014. Fase 3 (cap al sud fins al Carrer 34) obre al públic.
© Friends of the High Line, Field Operations, Diller Scofidio+Renfro
Font: http://www.thehighline.org/
http://www.arquitecturayempresa.es/noticia/high-line